Įvyko respublikinė mokslinė konferencija „Muzikos meno, mokslo ir edukacijos jungtys tradicijų ir inovacijų kontekste“
Publikavimo data: 2023-09-28
Peržiūrų skaičius: 511
Spalio 27 dieną Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Karjeros ir kompetencijų centras, Pedagogikos katedra bei Klaipėdos fakultetas surengė jau tradicine tapusią respublikinę mokslinę konferenciją „Muzikos meno, mokslo ir edukacijos jungtys tradicijų ir inovacijų kontekste“, skirtą muzikos Alma mater 90-mečio jubiliejui paminėti. Renginys prasidėjo pianisto Julijan Germanovič (prof. Aleksandros Žvirblytės klasė) atlikto M. K. Čiurlionio preliudo H-dur (VL 186) ir „Ruduo“ (VL 264) garsais.
Šios respublikinės mokslinės konferencijos prasmingumą simboliškai atliepė ir kalendorinės aktualijos – juk po savaitės minėsime pasaulinę Mokytojo dieną. Iš LMTA centrinių rūmų J. Karoso salės transliuojama konferencija (nuo 10 iki 12 val. vyko plenarinis posėdis, nuo 13 val. – nuotolinis darbas sekcijose) sukvietė didelį būrį klausytojų.
Plenarinio posėdžio metu moderatorė doc. dr. Lolita Jolanta Piličiauskaitė (LMTA Pedagogikos katedra) dėkojo konferencijos partneriams: Nacionalinei švietimo agentūrai, Lietuvos muzikos mokytojų asociacijai ir Muzikos ir meno mokyklų vadovų asociacijai už bendrystę organizuojant šį renginį.
Konferencijos dalyviams sveikinimo žodį tarė Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė, beje, LMTA absolventė, akcentavusi NŠA ir LMTA bendradarbiavimo svarbą, bei LMTA Studijų prorektorė prof. Rūta Rikterė, paminėjusi LMTA Pedagogikos katedros indėlį į bendrą muzikinio švietimo lauką.
Plenarinio posėdžio metu, J. Karoso salėje susirinkę konferencijos dalyviai bei svečiai turėjo puikią progą išgirsti tris įdomius pranešimus.
Pirmoji savo mintimis ir tyrimais dalijosi Mykolo Riomerio universiteto profesorė dr. Irena Žemaitaitytė. Prelegentės pranešimo tema „Didvyriškumas mokymosi kelionėje (Joseph Campbell)“ sukėlė nemažai klausimų, replikų ir diskusijų. Tai, kad išsakytos mintys buvo įdomios, paliudijo ir gausūs virtualių klausytojų atsiliepimai.
Antrąjį pranešimą skaitė muzikos istorijos tyrinėtoja, LMTA docentė dr. Laima Budzinauskienė. Pranešėjos pristatyta tema „Mokytojas ir mokinys: istorijos atodangos ir dabartis“ paragino visus nusikelti kelis šimtmečius atgalios, stebėtis jėzuitų dar XVIII amž. įminta sėkmingos veiklos paslaptimi. Tai – gailestingumo tarnystė ir bendravimas su įvairaus sluoksnio gyventojais.
Trečiasis pranešimas, kurį pristatė profesorė dr. Rūta Girdzijauskienė iš LMTA Klaipėdos fakulteto, ragino visus drauge kelti aktualų klausimą – „Kokį kapitalą kuria meninis ugdymas?“ Analitinis pranešimas sukėlė klausimų ir replikų laviną ir skatino prelegentę pamąstyti apie tai, „Kokie faktoriai galėtų apibūdinti šalies švietimo lygį?“ ar „Kokio kapitalo reiktų, kad problemos muzikinio ugdymo srityje būtų išspręstos?“
Po plenarinio posėdžio ir pietų pertraukos tolesnis renginio darbas, kurį moderavo LMTA Pedagogikos katedros vedėja doc. dr. Giedrė Gabnytė, vyko sekcijose nuotoliniu būdu. Pranešėjai – doc. Rolandas Aidukas (LMTA), lekt. Aušra Liutkutė Povilaitienė (LMTA), dr. Agnė Jurkūnienė (LMTA, ČMM), Rita Tamašauskienė (Šiaulių Juventos progimnazija), doc. dr. Giedrė Gabnytė ir lekt. Laura Dubosaitė (LMTA), doc. dr. Eglė Korienė (LMTA ir Diana Paulauskienė (Plungės r. Liepijų mokykla) dalijosi sukaupta patirtimi, dalijosi mokslinių tyrimų rezultatais ir metodinių inovacijų sklaidos galimybėmis, džiaugėsi profesine bendryste.