×

Turite klausimų?

×

Šriftas:

Fonas:

Iliustracijos

LMTA ABSOLVENTĖ KAROLINA PARMIONOVA – APIE STUDIJAS IR KURSUS UŽSIENYJE

Publikavimo data: 2022-09-15
Peržiūrų skaičius: 239

Nuo biomedicinos mokslų perėjusi į muziką, jau dabar LMTA Baroko operos pirmosios studentų laidos alumnė Karolina Parmionova pasakoja apie studijas, panardinusias į naujus vandenis bei apie šią vasarą nusišypsojusią galimybę sudalyvauti dviejuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose.

Karolina, papasakokite, kas Jus pastūmėjo mokytis LMTA Baroko operos magistrantūros studijose?

2020 metais startavus naujosioms Baroko operos magistrantūros programos studijoms, sulaukiau rekomendacijų eiti čia mokytis. Tąkart susitikau su dr. Rūta Vox (Vosyliūte), su kuria aptarėme studijų planą. Šio pokalbio užteko tvirtai apsispręsti nerti į šią specialybę. Mane patraukė programos turinys ir galimybė išmokti dainuoti baroko repertuarą. Baroko muzika yra labai aukštai vertinama visoje Europoje ir pasaulyje – tai mūsų protėvių europiečių paveldas. Taip pat pastūmėjo faktas, kad Lietuvoje baroko opera vis dar nėra standartinis repertuaras, norėjosi prisidėti prie šio muzikos žanro populiarinimo. Neabejoju, kad ateis diena, kai Lietuvoje bus statomos įvairių laikotarpių ir kompozitorių baroko operos, o žmonės noriai keliaus jų klausyti.

Neseniai apgynėte magistro darbą ir birželį tapote šios programos pirmosios studentų laidos alumnė. Ką šios studijos suteikė Jums?

Studijos praėjo tikrai greitai, jaučiuosi laiminga būdama pirmosios laidos absolvente. Ši programa suteikė naujus darbo įrankius bei papildė VDU mokslų metu įgytas žinias apie solinį dainavimą. Buvo labai įdomu, kuomet barokinio dainavimo paskaitose akompanuodavo klavesinas, vargonėliai ir kartais barokiniai styginiai instrumentai. Nuolat mokiausi man visai neatrasto barokinio atlikimo ir ornamentikos meno – ornamentų rūšių, skirtingų apodžatūrų ir trilių. Taip pat studijos suteikė galimybę studijuoti barokinio šokio ir gestų disciplinas kartu su dėstytoja praktike Jūrate Širvyte-Rukštele. Esu labai dėkinga visiems LMTA Baroko operos programos dėstytojams už profesionalumą, pastabas, atsidavimą – per trumpą laiką iš mūsų kurso sulipdė jaunus barokistus.

Iškart po mokslų išvykote net į dvejus šią vasarą vykusius meistriškumo kursus. Kokie tai buvo kursai ir kur jie vyko?

Ši vasara buvo išties aktyvi: baigiau magistrantūros studijas, ruošiau repertuarą atrankoms bei vasaros kursams svetur, į kuriuos pavyko išvykti. Liepos mėnesį dalyvavau Vengrijoje vykusiuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose – 38. Régi Zenei Napok / 38th Early Music Days, Vác, Hungary. Šie kursai ypatingi tuo, kad juos organizavo CMBV – Centre de Musique Baroque de Versailles. Tai visiems puikiai žinomo Karaliaus Saulės puoselėto muzikinio meno ekspertai, atkeliavę iš Prancūzijos. Kartu su jais ir kitais kursų dalyviais iš viso pasaulio mokėmės prancūzų baroko muzikos atlikimo. Turėjome 2-3 solinio dainavimo pamokas kiekvieną dieną su pripažintais pedagogais, tokiais kaip – Alain Buet, Deda Cristina Colonna ir kt. Mokėmės solinio dainavimo, ansamblių, gestų ir deklamacijos grojant klavesinui, šokio bei prancūzų operų chorų atlikimo kartu su maestro György Vashegyi ir orkestru.

Rugpjūčio mėnesį išvykau į Lisabonoje vykusius klasikinės muzikos kursus „VERÃO CLÁSSICO – Academia Internacional de Música de Lisboa“. Šie kursai neretai žinomi, kaip dėstytojų-žvaigždžių kursai su talentingais jaunais atlikėjais iš viso pasaulio. Paskaitos vyko kasdien nuo ankstyvo ryto iki pietų, vakarus vainikuojant dviejų valandų klasikinės muzikos koncertais. Esu labai dėkinga dėstytojams prof. Anna Samuil (Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin, Staatsoper Unter den Linden) ir jos vyrui pianistui Matthias Samuil už meistriškumo pamokas, kurių metu jie dalinosi ne tik techninėmis žiniomis, bet ir individualiais patarimais. Abiejuose kursuose nusišypsojo sėkmė, patekau kaip vienintelė dalyvė iš Lietuvos.

Asmeninio archyvo nuotrauka.

 

Kaip jautėtės ten nuvykusi ir ar tų žinių, kurias įgijote Akademijoje, užteko sėkmingai tobulintis?

Galiu pasidžiaugti, jog Akademijoje suteiktos žinios leido komfortiškai jaustis minėtų meistriškumo kursų metu, susikalbėjome viena universalia muzikos kalba. Esu labai dėkinga savo vokalo dėstytojoms lekt. Montai Martinsonei, lekt. dr. Saulei Šerytei ir lekt. dr. Rūtai Vox (Vosyliūtei) už jų indėlį į mano pasiruošimą. Taip pat ypatingai dėkoju vizituojantiems dėstytojams – doc. Māris Kupčs ir lekt. Laurai Šarovai (baroko smuikas), kurie pas mus atvykdavo vesti paskaitų iš Rygos.

Kokios patirties suteikė šie kursai?

Kursai visuomet skatina plėsti kūrinių repertuarą, moko lankstumo bei suteikia naujų žinių. Visa tai verčia tobulėti ne tik techniškai, bet ir augti kaip asmenybei.

Asmeninio archyvo nuotrauka.

 

Papildomi mokslai ir kursai užsienyje neretai pareikalauja asmeninių lėšų, tačiau Jums nusišypsojo sėkmė – Lietuvos kultūros taryba skyrė edukacinę stipendiją mokytis šiuose kursuose. Papasakokite, kaip Jums tai pavyko.

LMTA studijų metu turėjome „Kultūros politikos“ mokomąjį dalyką, kuris pravertė realiame gyvenime. Ten buvome supažindinti su stipendijų gavimo būdais ir galimybėmis. Nusprendžiau pabandyti užpildyti Lietuvos kultūros tarybos paraišką, siekiant gauti edukacinę stipendiją. Likimas buvo palankus ir mano paraiška buvo patvirtinta. Tai buvo dar vienas postūmis tikslingai eiti pirmyn.

Asmeninio archyvo nuotrauka.

 

Šiuo metu aktyviai koncertuojate, neseniai pasirodėte LDK Valdovų rūmuose rodytose G. Caccini „Euridice“ ir S. Landi „La morte d‘Orfeo“ operose. Visgi baroko opera – specifinė muzika, skirta nedideliam ratui klausytojų. Kodėl rekomenduotumėte rinktis šią studijų programą?

Aš labai mėgstu koncertuoti, o LMTA Baroko operos studijos mane tarsi panardino į naujus vandenis. Koncertavome Panemunės ir Bauskos pilyse, Raudondvario dvare ir kitur. 2021 metais Radviliados festivalio metu turėjau galimybę atlikti Flore vaidmenį M. R. de Lalande operoje „Les fontaines de Versailles“. 2022 metais sukūriau Euridikės vaidmenį G. Caccini operoje „Euridice“ bei Auroros vaidmenį LDK Valdovų rūmuose rodytoje S. Landi operoje „La morte d’Orfeo“. Baroko opera Lietuvoje palaipsniui įsitvirtina, bilietai išparduodami, o salės būna pilnos susidomėjusių klausytojų. Rekomenduoju šią studijų programą dainininkams, kurie nori praplėsti savo akiratį, patyrinėti įvairialypį baroką, susipažinti su iki šiol dar negirdėtais, bet genialiais kompozitoriais. Jeigu tu mėgsti retoriką, šokį ir ornamentiką – šios studijos būtent tau. LMTA siūlo labai gerą terpę studijuoti – visus metus nestinga meistriškumo kursų, renginių bei spektaklių.

Dėkoju už pokalbį!

 

Kalbino Deimantė Kavaliauskaitė

Karjeros ir kompetencijų centro vyresnioji specialistė
Lietuvos muzikos ir teatro akademija

Vilniaus g. 6-2/Tilto g. 16, Vilnius
Mob. tel.  +370 626 47877
El.p. kkcrenginiai@lmta.lt
Facebook: LMTA Karjeros ir kompetencijų centras

Sutinku, kad mano pateikiamus asmens duomenis AKK naudotų tiesioginės rinkodaros tikslais (siunčiant naujienlaiškius, reklamą ir kitus informacinius pranešimus) ir patvirtinu, kad susipažinau su Privatumo politika.